Nutrilett!

Jag har börjat med nutrilett. Nu vet jag vad ni tänker... Hon är väl normalviktig? varför behöver hon banta? Men bara för att man är normalviktig gott folk betyder inte det att man trivs med sig själv. Jag gör inte det. Jag tycker att jag är lite fet. Jag gillar inte att grabba tag i min hud och få med mig fett i greppet. Jag började bli tjockare, eller mulligare! när jag träffade chrille. Innan det var jag helt nöjd, jag brydde mig inte lika mycket. Men som alla vet, när man blir tillsammans med någon skaffar man sig någonting som kallas ''sambokilon'' och lika oväntat, gjorde jag det med. Jag kunde sagt nej till chips och dipp varje kväll framför en eller två filmer eller nej till att åka och käka pizza och lagat en mysig middag hemma istället. Men lat som jag är så blev det så i allafall och nu är jag uppe i hela 70 kg, eller var... efter två dagar (inne på början av den tredje nu) så väger jag 68! alltså 2 KG på 2 dagar! Det är inte dåligt, och jag känner att jag börjar bli mer och mer stolt över mig själv.

Speciellt när mina vänner tog med mig till Gingis Khan, då hade jag inte ens börjat med dieten än, ändå så tackade jag nej eftersom att jag visste att jag skulle få göra det imorgon, då jag skulle börja på dieten. Just då kände jag mig duktig. Och när man är liiiiiite (men bara lite) beroende av mat, så är det en utmaning för en själv. Jag ställdes alltså inför en svår utmaning, och jag utmanade mig själv. Vilket betyder att så fort jag klarade det förstod jag att jag kunde kontrollera mig själv, och min egna kropp. Det var fantastiskt. Samma sak gällde nästa dag, Då min lillasyster hade skolavslutning och hela familjen skulle gå ut och äta efteråt. Jag följde med. Ming Palace, och gissa vad jag gjorde? Höll mig såklart ;) Och drack en kopp svart kaffe som innehåller endast ca 4 kalorier. Då var jag inne på dietens första dag och jag har läst och hört att den ska vara den svåraste. Men jag mådde såååååååhäääääääääär bra när jag gick ut där ifrån och inte ens hade smakat på ett enda litet riskorn ens.

Dieten går ut på att man ska dricka 5 st pulverblandningar per dag. (för kvinnor) och 6 för män. Detta är det enda du får äta. Plus svart vanligt bryggkaffe och 1.5 l vatten! eftersom att allt är lågkalorihaltigt + alla vitaminer och mineraler som man behöver mår man bra, visst kan man bli lite hungrig, lite sur och dåsig ibland. Men eftersom att dieten pågår mellan 1 till 3 veckor, i mitt fall 2.5 så står man ut eftersom att det ger resultat och man blir bara mer och mer peppad på vägen dit. Jag har hört människor som tappat 40 kg på fyra veckor, som varit grovt överviktiga. Så är du grovt överviktig och verkligen VILL gå ner i vikt så kommer du klara det. jag har hört människor som tappat tio kg på två veckor som varit normal viktiga. Precis som jag.

Nu till smaken av pulvret. Det som jag har smakat är jordgubb, och banan-choklad smakerna. Banan-choklad är godast, även fast den inte är god, så är den godast. Man överlever liksom. Jordgubbssmaken däremot får man kvälvningar av. Den är inte att rekommendera. MEN! gott folk, självklart så är det från individ till individ och smaken är som baken eller hur. själva smaken är söt, lite vällingaktig. som mataktig fast sörja med mjöl som smakar banan-choklad. alltså inte det godaste, men det går ner. Jag brukar tänka samtidigt som jag dricker den såhär '' nu äter jag köttfärssås och spagetti, eller kebab'' och när jag tänker på hur det smakar och struntar i nutrilett smaken känns det mycket bättre.

Det är ekonomiskt också, ett 25pack som räcker för oss kvinnor, (män ni får räkna ut själva) i 5 dagar, kostar 179 svenska kronor. tänk hur mycket pengar man lägger på mat på femdagar när man tycker om att äta, mat, snacks, läsk och annat! spara dom pengarna, gå ner i vikt och bli mer lycklig med nutrilett i stället!

Ja, det var nog allt jag hade att säga. Nu vill kaninen leka... hon biter och drar i min tröja och hoppar upp i mitt knä hela tiden :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0